Whiplash

Duizenden mensen per jaar worden er slachtoffer van. In veel gevallen zelfs zonder dat ze dit zelf weten. Niet alleen door een auto-ongeluk, maar ook door het sporten of een vallend voorwerp. Door een plotselinge beweging kunnen beschadigingen optreden aan wervels in rug en nek. Met geforceerde zenuwen en spieren tot gevolg.

Wat gebeurt er precies na een whiplash? Bij een whiplash verschuiven de nekwervels na een plotselinge beweging. De spieren trekken zich samen om hoofd en nek weer in de juiste stand te krijgen. Dit veroorzaakt in eerste instantie pijn en stijfheid in de nek. Naar verloop van tijd kunnen deze klachten veranderen in duizelingen, evenwichtsproblemen, concentratiestoornissen, misselijkheid, braken, slecht zien, licht- en lawaaigevoeligheid, niet tegen veel drukte kunnen, energieverlies, vermoeidheid, tintelingen in armen en benen, stoornissen in de menstruatie en verminderde geslachtsdrift.

Loopt u een whiplash op, laat dan altijd uw nek en wervelkolom controleren door ChiroPraktijk Waalstad. Chiropractor Jason White heeft persoonlijk een whiplash ervaren. Hij kan u er alles over vertellen. En hij weet de juiste chiropractische behandelmethode zodat u jarenlang ongemak bespaart blijft.

Onderstaande symptomen kunnen erop wijzen dat u een afspraak moet maken met de chiropractor:

• Spierpijn en spanning in de nek of tussen de schouders
  • Stijfheid of pijn in de onderrug
  • Slapeloosheid
  • Zenuwspanning - vermoeidheid (zenuwuitputting)
  • Gevoelloosheid of pijn in de armen, handen, benen of voeten
  • Spiertrekkingen of pijnlijke gewrichten
  • Duizeligheid of vermoeidheid ‘s ochtends